Lokale Udstillinger

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

Er du interesseret i at udstille kontakt Tove Andresen på taka@pc.dk

Vibeke Moldberg, 9. aug. - 2. okt. i 2018

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axeltorv Fysioterapi arrangeret en udstilling med kunstmaleren Vibeke Moldberg.

Udstillingen er i perioden 9. august-2. oktober 2018 begge dage inklusive.

Der er fernisering den 9. august 2018 kl. 17.00-18.00, hvor kunstforeningen byder på en forfriskning, det er gratis og alle er meget velkomne.

Vibeke Moldberg har malet og tegnet hele livet. Hun er portrætmaler, men arbejder også med naturalistiske motiver i olie, akryl og akvarel:
Mother Nature: Mennesket, blomsten, dyret, frugten, solopgangen, vandet og bølgerne skildres ofte i hendes værker.

Malestilen er ekspressiv og koloristisk. Der lægges vægt på, at udtrykket bliver spontant. Lyset, som skildres fra højlys og helt ned i dybe skyggepartier, er med til at beskrive formen, som ofte nærmer sig tegneseriens enkle stil.
I sit studie af bølger lægges særlig vægt på vandets forskellige grader af gennemsigtighed, styrker, og reflektioner. I vandets bevægelser og det fulde spektrum af farver opstår samspillet mellem lys og vand.

Vibeke er uddannet arkitekt fra Det Kongelige Danske Kunstakademi i København. Hun har studeret frihåndstegning på Glyptoteket i København samt på Kunsthøjskolen i Holbæk. Hun har tegnet over 2000 portrætter i Tivoli i de 5 år, hun var ansat. I de seneste år har hun arbejdet med portrætmaleri og naturalistiske motiver i olie, akryl og akvarel.

Udstillingen er åben i fysioterapiens åbningtid hverdage kl. 08.00-15.00, og adressen er Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør.