Lokale Udstillinger

Medlemmerne har nu en ny mulighed for at udstille: Kvickly, Helsingør

Det er aftalt, mellem kunstforeningen og Kvickly, at medlemmerne kan udstille på væggen langs rulletrappen i 2 måneder.

Interesserede kan henvende sig til Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn og Kvickly Stjernegade er klar med en ny spændende udstilling af kunstmaleren Mogens Birch Christensen.

”Sammen om lokal kunst”, fortsætter i i november 2019 i Kvickly Stjernegade med udstilling af endnu en spændende lokal kunstmaler.

Vi er i Kvickly således glade for at kunne byde velkommen til Mogens Birch Christensen, der vil udstille et udsnit af sin alsidige produktion af malerier malet i akryl, spraymaling og collage.

Kunsten har været en central del af Mogens Birch Christensens liv siden han begyndte at male som 15 årig. Han er født i Frederikshavn og har dybe rødder på Læsø blandt fiskere og landmænd.

Han forlod fødeegnen da han blev 18 for at studere på Københavns Universitet og selvom han derefter blev gift og fik børn og job og derfor måtte lægge pensler og farver til side, holdt lysten og trangen til at udtrykke sig med farver og former ved. Men det var først da han som 61 årig flyttede i et hus og fik bygget et værksted i baghaven, at malergerningen for alvor tog fart.

Det ekspressive og abstrakte udtryk, med en snert af surrealisme præger kunstværkerne, der har udspring i stærke farver, naturen, universet og spøjse væsener, dyr og mennesker. Med en undertone af livets og menneskehedens lyse og mørke sider, formår Mogens Birch Christensen at skildre dagligdagens oplevelser på godt og ondt. Han har således skabelsesprocessen som det vigtigste holdepunkt, hvor han gennem fordybelse bringer sig i en helt anden og tidløs verden. Det er igennem denne fordybelse han skaber sine værker, gennem en ofte langstrakt proces.

Mogens Birch Christensen ser frem til at udstille i Kvickly Stjernegade, hvor der daglig kommer rigtig mange kunder for at foretage deres indkøb.

Udstillingen kan ses fra og med mandag den 4. november og til starten af det nye år Der vil blive afholdt fernisering i Kvickly mandag den 4. november kl. 14,00, hvor der vil være mulighed for at møde Mogens Birch Christensen

Yderligere oplysninger kan fås ved kontakt til Jørgen K. Andersen på 4025 9851.

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

Er du interesseret i at udstille kontakt Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Jette Guldberg udstiller 25. september til 26. november 2019

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axel Torv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, arrangeret en udstilling med multikunstneren Jette Guldberg

Om Multikunstneren Jette Guldberg

Jette Guldberg siger om sig selv og sin kunst: ”Da jeg første gang besøgte hal 16 på kulturværftet blev jeg vildt inspireret af de rå vægge og de smukke træskibe. Da jeg udforskede dem nærmere fandt jeg smukke motiver og fantastiske farver, hvor der blev slebet og renoveret. Jeg tog mange fotos af dem, som nu er redigeret og printet på lærred.

Jeg er født med mange talenter for at skabe kunst og samtidig sans for harmoni og skønhed. Så det er blevet sådan, at jeg har udviklet mig til multikunstner. Jeg har skabt smykker, skulpturer, porcelænsfigurer, møbler, woman fachion, akvareller, akrylmalerier, iPadmalerier, unika print på puder og nu Beautiful Decay Prints. Med mit talent i baglommen har jeg indhentet kunnen på Kunsthåndværkerskolen, Kunstskoler, kontakt til møbelbranchen og IT.

Der er fernisering den 25. september 2019 kl. 17.00 til 18.00. Kunstforeningen er vært ved lidt at drikke og spise, alle er velkomne.

Udstillingen er åben i fysioterapiens åbningstid og der er gratis adgang.

Hanne Ekman udstiller i Axel Torv Fysioterapi.

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axeltorv Fysioterapi arrangeret en udstilling med kunstmaleren Hanne Ekman den 28. november 2019.

Udstillingen kan ses i åbningstiden hos fysioterapeuterne, Bjergegade 22, 3000 Helsingør i perioden 28. november 2019 til 21. januar 2020.

Der er fernisering den 28. november 2019 kl. 17.00-18.00, hvor foreningen er vært ved et glas vin og lidt snacks, det er gratis at deltage og alle er meget velkomne.

Hanne Ekman har altid tegnet, men begyndte først at male, da hun flyttede til Italien for mange år siden. Her har hun modtaget undervisning fra lokale kunstnere.

Tilbage til Danmark var det først og fremmest familieliv og arbejde, men for 10 siden begyndte Hanne Ekman igen at male og har ikke kunnet slippe det siden.

Hanne Ekman har hele tiden modtaget undervisning af Maria Kollerup og Mable Pose. Hanne Ekman har også deltaget i sommerkurser på kunstskolen Spectrum, det har givet udfordringer og inspiration.

Hanne Ekman maler mest med olie- og acrylfarver, men også med akvarel, billederne er både naturalistiske og abstrakte. Hanne Ekman ønsker, at betragteren selv skal gå på opdagelse i billederne og finde egne veje og oplevelser, derfor har billederne heller ingen titler.

Som noget forholdsvis nyt  maler Hanne Ekman også portrætter.