Lokale Udstillinger

Medlemmerne har nu en ny mulighed for at udstille: Kvickly, Helsingør

Det er aftalt, mellem kunstforeningen og Kvickly, at medlemmerne kan udstille på væggen langs rulletrappen i 2 måneder.

Interesserede kan henvende sig til Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Første udstiller er Charlotte Hestbæk.

Udstillingen er hængt op og der var fernisering 13. sep kl. 14. i Kvickly. Billederne kan ses dagligt i butikkens åbningstid. Udstillingen kan ses ca. 2 måneder frem.

Charlotte har malet siden 2000. Hendes billeder afspejler virkeligheden med inspiration fra naturen, rejser og ting i lokalområdet

Frugtblomstgren med bier, 50x100 cm

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

Er du interesseret i at udstille kontakt Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Elsebeth Schibbye udstiller 17. januar til 12. marts 2019

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axeltorv Fysioterapi arrangeret en udstilling med kunstmaleren Elsebeth Schibbye.

Udstillingen kan ses i åbningstiden hos fysioterapeuterne, Bjergegade 22, 3000 Helsingør i perioden 17. januar til 12. marts 2019 begge dage inklusive.

Der er fernisering den 17. januar 2019 kl. 17.00 til 18.00. Her holder kunstforeningen også nytårskur, hvor foreningen er vært ved en forfriskning mm. Alle er meget velkomne, det er gratis at deltage, kom og hils på kunstneren, hinanden og medlemmerne og ønsk godt nytår.

Elsebeth Schibbye siger om sig selv, at hun er en glad amatør ud i malerkunsten. Hun begyndte først at male for omkring 10 år siden, men blev med det samme grebet af arbejdet med maleriet. Tidligt blev det oliemalingen/farverne som blev de foretrukne. Elsebeth Schibbye mener at farvedybden er flottere, det giver et intens farvespil og det tørrer langsommere, og kan derfor give muligheder for fortrydelse og udnyttelse. Der bliver afprøvet forskellige maler måder og motiver og ofte indgår lidt humor.

”Det at veksle mellem forskellige stilarter er jo et privilegie, man har som amatør, og jeg hygger mig meget med den tidskrævende hobby”.