Begivenheder

Sommerudflugt d. 29. juni 2019 gik til Odense og Korsør

Vi måtte nødtungen møde ved bussen til afgang kl (skrækkeligt) 7, da vi skulle være ved Brants senest kl. 10. Her fik vi husets historie

med efterfølgende rundvisning, i to hold, til en udstilling der viser maleriets udvikling fra romantikken til idag og en der beskæftiger sig med en sammen stilling mellem Ring og Brændekilde, rigtig fint begge dele.

Der efter gik vi rundt på egen hånd i museet, hvor der er udstilling af fotos visende kendte popmusikere og et sanserum hvoe man kunne se og snuse.

Godt middag begav vi os indkapslet i bussen til restaurant Den grimme ælling til indtagelse af frokost.

Kl. et - halv to, satte vi os til rette i bussen for at bevæge os til Kørsør til Kongegården (ingen havde troet der var en kongegård i Korsør).

Nu fik vi et glas vand og en fortælling om stedet hvis historie fortaber sig i 1700-tallets tåger. Her optrådte dengang en Hr. Langeland (hed han vist) en mand med store armbevægelser, der endte i konkurs, men inden havde både Kongen, Struense og den elskede Dronning overnattet på stedet (vist ikke alle på samme tid). Redaktøren af denne side fik opfattelsen at Struense stod udenfor og bankede på vinduet til Caroline Mathilde "Kom ud det er farligt", men det kan vist ikke passe, for vinduet var på 1. sal !?

Og så vankede der æblekae og kaffe.

Kl 6 genså vi Helsingør og vaklede hjem.

Fin tur i meget fint vejr. Det havde Flemming og Per klaret godt.

Sommerudflugt 2021

Det var vist en god tur, men ingen har beriget redaktøren med hverken tekst eller billeder.

Læs istedet formandens beretning andet steds på hjemmesiden