Lokale Udstillinger

Medlemmerne har nu en ny mulighed for at udstille: Kvickly, Helsingør

Det er aftalt, mellem kunstforeningen og Kvickly, at medlemmerne kan udstille på væggen langs rulletrappen i 2 måneder.

Interesserede kan henvende sig til Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn og Kvickly Stjernegade er klar med en ny sommerudstilling af maleren Anni Arndal.

”Sammen om lokal kunst”, fortsætter Kvickly Stjernegade med ny udstilling af endnu en spændende og etableret lokal kunstmaler.

Vi er i Kvickly således glade for at kunne byde velkommen til Anni Arndal, der vil udstille et udsnit af sin spændende produktion af akrylmalerier.

Anni Arndal, der er født og opvokset i Helsingør, har taget malerkunsten til sig for mange år siden.

Anni Arndal skaber sine værker gennem selve maleprocessen, hvor indtryk og inspiration er en blivende proces, hvor der arbejdes med forskellige teknikker. Der arbejdes således med at skabe kant i værkerne med såvel anvendelse af pensel og spartel.

Værkerne, der skabes i akryl, er som oftest abstrakte og med et ekspressionis- tisk og intuitivt udtryk. Nogle gange med mange lag maling, andre gange med laseringer.

Anni Arndal har først i de seneste år påbegyndt udstillinger og salg af sine værker og hun glæder sig til at vise værkerne frem for det store publikum der dagligt færdes i Kvickly Stjernegade.

Vi glæder os i Kvickly Stjernegade til at vise Anni Arndals værker i maj og juni. Vi bruger anledningen til at vende tilbage med vores velbesøgte ferniseringer, som det ikke har været muligt at afholde under Covid19 epidemien.

Ferniseringen vil finde sted fredag den 6. maj kl. 14,00, hvor der vil være mulighed for at møde Anni Arndal.

Yderligere oplysninger kan fås ved kontakt til Jørgen K. Andersen på 4025 9851.

Der er til brug for redaktionen vedhæftet et par eksempler på Anni Arndals spændende værker.

På vegne af Kunstforeningen for Helsingør og Omegn og Kvickly Stjernegade.

Butiksbestyrelsen

Kvickly Stjernegade

Udstilling i Helsingør Bycenter

Kunstforeningen er blevet tilbudt at leje et stort butikslokale i Helsingør Bycenter, i et begrænset tidsrum, på meget favorable vilkår, og det har vi sagt ja tak til også i 2021.

Lokalet er beliggende på første sal i Bycenteret, overfor Søstrene Grene.

Vi arrangere en flot fælles kunst- og salgsudstilling med medlemmernes egne unika værker: Malerier, foto, tegninger og  kunsthåndværk. Der er ca. 25 udstillere i hele perioden fra 14.oktober og tre måneder frem med ny ophængning hver 3. måned

Det er blevet en fantastisk udstilling i første periode, i et stort og lyst lokale med store og åbne døre ud til gangarealet.

En fin placering for foreningens udøvende medlemmer. Tak  til bycentret.

Fotos fra åbning af udstilling 14. okt. og 8. okt

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

Helsingør den 4. maj 2022

Invitationer til ferniseringer i Kvickly og Axeltorv Fysioterapi

Kære medlemmer og andre kunstinteresserede

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Kvickly i Helsingør og Axeltorv Fysioterapi og kunstneren Anni Arndal arrangeret 2 udstillinger. Udstillingen i Kvickly åbner den 6. maj 2022 og der er fernisering ved rullebåndet kl. 14.00-15.00, hvor kunstneren også vil vil være tilstede. Udstillingen kan ses i Kvicklys åbningstid og alle er varmt velkomne både til ferniseringen og til at se udstillingen.

Udstillingen i Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, er fra den 12. maj til og med den 13. juni 2022 og kan ses i Fysioterapiens åbningstid. Der er fernisering den 12. maj 2022 kl. 17.00-18.00, hvor kunstforeningen vil være vært ved et lille glas og lidt sundt at spise. Alle er også her varmt velkomne både til at se udstillingen og til ferniseringen.

Anni Arndal er født og opvokset i Helsingør, og har taget male kunsten til sig for mange år siden. Anni Arndal skaber sine værker gennem selve maleprocessen, hvor indtryk og inspiration er en blivende proces, hvor der arbejdes med forskellige teknikker. Der arbejdes således med at skabe kant i værkerne med anvendelse af både pensel og spartel.

Værkerne, der skabes i akryl, er som oftest abstrakte og med ekspressionistisk og intuitivt udtryk, nogen gange med mange lag maling, og andre gange med laseringer.

Velkommen alle sammen til to flotte udstillinger.

Bestyrelsen

Da foreningens kasserer, som plejer at udsende invitationer mm., er sygemeldt i øjeblikket, er invitationerne her sendt ud ved hjælp af USB-nøgle og andre måde at oprette medlemskartoteket.