Lokale Udstillinger

Medlemmerne har nu en ny mulighed for at udstille: Kvickly, Helsingør

Det er aftalt, mellem kunstforeningen og Kvickly, at medlemmerne kan udstille på væggen langs rulletrappen i 2 måneder.

Interesserede kan henvende sig til Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Bjørn Rønne udstiller i Kvickly Stjernegade, Helsingør

KUNSTUDSTILLING:

Fra og med 15. november til starten af 2021 er Kunstforeningen for Helsingør og Omegn og Kvickly Stjernegade klar med en ny udstilling ”Sammen om lokal kunst” af kunstmaleren, Bjørn Rønne.

Vi er i Kvickly således glade for at kunne byde velkommen til Bjørn Rønne, der vil udstille et udsnit af sin store og alsidige produktion af malerier malet i akryl, udtaler Jørgen K. Andersen, formand for butiksbestyrelsen.

Kunsten har været en central del af Bjørn Rønnes liv siden 1962/63, hvor han var studerende på EX-kunstskolen.

Herefter udstillede han på ”Sommerudstillingen” og ”Separatudstillingen” indtil han i perioden 1969 til 1974 uddannede sigt til arkitekt fra Kunstakademiets arkitektskole.

I perioden herefter udstillede han blandt andet på ”Kunstnernes efterårsudstilling” ligesom han i 1988 mod ID-prisen sammen med arkitekten Jørn Blinkenberg Willadsen. I 1990 vandt Bjørn Rønne 3. præmien i designkonkurrencen ”Alder: Ingen hindring”.

Fra sommeren 2008 blev Bjørn Rønne kunstmaler på fuld tid.

Herefter gik det stærkt med såvel produktion som deltagende i udstillinger både lokalt i Helsingørområdet, Nordsjælland, København og i Helsingborg.

Udstilling i Helsingør Bycenter

Kunstforeningen er blevet tilbudt at leje et stort butikslokale i Helsingør Bycenter, i et begrænset tidsrum, på meget favorable vilkår, og det har vi sagt ja tak til.

Lokalet er beliggende på første sal i Bycenteret, overfor rulletrappen.

Vi forestiller os at arrangere en flot fælles kunst- og salgsudstilling med egne unika værker: Malerier, foto, tegninger, alle former for kunsthåndværk osv. Der vil være plads til ca. 10-12 udstillere.

Udstillingen er opdelt i to perioder, første periode fra 7. oktober og anden fra 3. nov. Sidste periode i december er en fælles udstilling med deltagere fra første og anden periode.

Det er blevet en fantastisk udstilling i første periode, i et stort og lyst lokale med store og åbne døre ud til gangarealet.

En fin placering for foreningens udøvende medlemmer. Tak  til bycentret.

Fotos fra åbning af første udstilling

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn holder Kunst- og juleudstilling i Galleriet i Helsingør BYCENTER på 1. sal.

Efter to velbesøgte udstillinger i oktober og november 2020, arrangerer kunstforeningen for Helsingør og Omegn kunst- og juleudstilling fra den 1. december til den 23. december 2020. Der er åbent alle dage fra kl. 10.00 til 20.00. Her vil deltagerne fra de to første udstillinger vise og sælge helt nye kunstværker og kunsthåndværk. Galleriet vil være i julestemning med kravlenisser, juletræ, brunkager og meget andet.

Der er fernisering den 1. december 2020 mellem kl. 16.00 og 20.00, hvor foreningen vil være vært ved et glas rødvin, gløgg og vand, der vil være masser af peberkager. Det er gratis at besøge ferniseringen og udstillingen og alle er meget velkomne.

De udstillende kunstnere og kunsthåndværkere i december måned 2020 er:

Mette damving, maleri, Hans Kilian, maleri, Marianne kokholm, keramik, Søs Friedrichsen, maleri, foto, Thomas Krüger, tegning/klip, Lene Krüger, maleri, Vibeke Moldberg, maleri, Mogens Aasvang, maleri, John Hakmann, maleri, tegning, akvarel, Tove Andresen, maleri, Marianne Svendsen, maleri, Lisbeth Aasvang, maleri, Lene Lemaitre, maleri, Hella Tvermoes, mixed media, Per Sjøstedt, maleri.

Kig forbi i Galleriet, få en brunkage eller pebernød det er gratis og det er tilladt blot at ”ose” og alle er varmt velkomne.

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

John Hakmann udstiller i Axel Torv Fysioterapi

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axel Torv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, arrangeret en udstilling med kunstmaleren John Hakmann. Udstillingsperioden er fra den 3 december 2020 til og med den 3. februar 2021 og der er åbent i fysioterapiens åbningstid. Det er gratis at besøge udstillingen og alle er velkomne.

Jeg har, som alle andre børn, tegnet siden jeg kunne holde på en blyant. Men til forskel fra mange andre, stoppede jeg ikke igen, men har tegnet hele mit nu 69 årige liv. På nær en smule oliemaleri i folkeskolen, skulle der gå 60 år før jeg kastede mig over olie og akryl. Mest akryl, og bortset fra et 5-dages kursus i akrylmaling, er jeg autodidakt. Det samme gælder for akvarelmalingen som jeg har dyrket mere eller mindre de sidste 30-40 år.

Jeg tegner og maler udelukkende fordi jeg ikke kan lade være, og har kun udstillet de sidste ca. 10 år, mest gennem Kunstforeningen for Helsingør og Omegn.

Jeg har ikke en hjemmeside, men kan følges på facebook OgilvieArt, og derudover nås på mail ogilvieartdk@gmail.com samt tlf. 30209319

Varmt velkommen til udstillingen.