Lokale Udstillinger

Medlemmerne har nu en ny mulighed for at udstille: Kvickly, Helsingør

Det er aftalt, mellem kunstforeningen og Kvickly, at medlemmerne kan udstille på væggen langs rulletrappen i 2 måneder.

Interesserede kan henvende sig til Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn og Kvickly Stjernegade er klar med en ny spændende udstilling af kunstmaleren Mogens Birch Christensen.

”Sammen om lokal kunst”, fortsætter i i november 2019 i Kvickly Stjernegade med udstilling af endnu en spændende lokal kunstmaler.

Vi er i Kvickly således glade for at kunne byde velkommen til Mogens Birch Christensen, der vil udstille et udsnit af sin alsidige produktion af malerier malet i akryl, spraymaling og collage.

Kunsten har været en central del af Mogens Birch Christensens liv siden han begyndte at male som 15 årig. Han er født i Frederikshavn og har dybe rødder på Læsø blandt fiskere og landmænd.

Han forlod fødeegnen da han blev 18 for at studere på Københavns Universitet og selvom han derefter blev gift og fik børn og job og derfor måtte lægge pensler og farver til side, holdt lysten og trangen til at udtrykke sig med farver og former ved. Men det var først da han som 61 årig flyttede i et hus og fik bygget et værksted i baghaven, at malergerningen for alvor tog fart.

Det ekspressive og abstrakte udtryk, med en snert af surrealisme præger kunstværkerne, der har udspring i stærke farver, naturen, universet og spøjse væsener, dyr og mennesker. Med en undertone af livets og menneskehedens lyse og mørke sider, formår Mogens Birch Christensen at skildre dagligdagens oplevelser på godt og ondt. Han har således skabelsesprocessen som det vigtigste holdepunkt, hvor han gennem fordybelse bringer sig i en helt anden og tidløs verden. Det er igennem denne fordybelse han skaber sine værker, gennem en ofte langstrakt proces.

Mogens Birch Christensen ser frem til at udstille i Kvickly Stjernegade, hvor der daglig kommer rigtig mange kunder for at foretage deres indkøb.

Udstillingen kan ses fra og med mandag den 4. november og til starten af det nye år Der vil blive afholdt fernisering i Kvickly mandag den 4. november kl. 14,00, hvor der vil være mulighed for at møde Mogens Birch Christensen

Yderligere oplysninger kan fås ved kontakt til Jørgen K. Andersen på 4025 9851.

Udstilling i Helsingør Bycenter

Kunstforeningen er blevet tilbudt at leje et stort butikslokale i Helsingør Bycenter, i et begrænset tidsrum, på meget favorable vilkår, og det har vi sagt ja tak til.

Lokalet er beliggende på første sal i Bycenteret, overfor rulletrappen.

Vi forestiller os at arrangere en flot fælles kunst- og salgsudstilling med egne unika værker: Malerier, foto, tegninger, alle former for kunsthåndværk osv. Der vil være plads til ca. 10-12 udstillere.

Udstillingen er opdelt i to perioder, første periode fra 7. oktober og anden fra 3. nov. Sidste periode i december er en fælles udstilling med deltagere fra første og anden periode.

Det er blevet en fantastisk udstilling i første periode, i et stort og lyst lokale med store og åbne døre ud til gangarealet.

En fin placering for foreningens udøvende medlemmer. Tak  til bycentret.

Fotos fra åbning af første udstilling

Medlemsudstilling i Axeltorv Fysioterapi, Helsingør

Kunsforeningen for Helsingør og Omegn har indledt udstillings samarbejde med Axeltorv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2.sal 3000 Helsingør.

Dette samarbejde erstatter det tidligere med Nykredit, Helsingør.

Hver kunstner udstiller i ca. syv uger og der indbydes til fernisering ved hver udstilling.

Er du interesseret i at udstille kontakt Tove Andresen på tovekresten@gmail.com

Gabriella Oline Fuchs udstiller i Axel Torv Fysioterapi

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axel Torv Fysioterapi, Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, arrangeret en udstilling med kunstmaleren Gabriella Oline Fuchs.

Udstillingen kan ses fra den 5. oktober 2020 frem til den 2. december 2020, begge dage inklusive, i fysioterapiens åbningstid. Det er gratis at se udstillingen og alle er meget velkomne.

Det er med stor glæde, at vi får mulighed for at vise Gabriella Oline Fuchs kunstværker. Gabriella Oline Fuchs er uddannet malerikonservator på det Kongelige Kunstakademis Konservatorskole. Uddannet som keramik og porcelænskonservator på Palazzo Spinelli, Instituto Per LÁrte e il Reatauro i Italien.

Gabriella arbejder mest med papmaché billeder og masker.

Arbejdet med papmaché blev lært hos kunstneren og maskemageren Agosto Dessi under ophold i Firenze i Italien

Med årene har Gabriella Oline Fuchs udviklet sin helt egen stil inspireret af skov, natur og eventyr. Gabriella Oline Fuchs har udstillet mange steder blandt andet hos Erik Bering, House of Flowers, København og Ærø internationale Maskefestival.

Gå ikke glib af denne enestående mulighed for at se unikke kunstværker, som sagt er alle velkomne og det er gratis at se udstillingen.

Varmt velkommen til udstillingen.