Den årlige GENERALFORSAMLING afholdes d.29 februar 2024 kl. 19. i Smedenes hus

Kom og vær med

samme sted

Billedstorm d. 16.3.2024 kl. 10-14

se indbydelser i din mailboks

Billeder fra åbningsdagen

Kunst på Kryds

Bycentret i Helsingør

Udstillingen åbnede d.1. marts 2023 med rigtig mange besøgende, med taler af formand for Helsingør kunstforening Tove Andresen og formand for Helsingborgs kunstforening Ulf Hedén og endelig formand for Helsingør kommunes kulturrådsformand Michael Mathisen, alletalte i positive vendinger om kunst, udstillingen og samarbejdet tværs over sundet.

Udstilling i Akseltorv Fysioterapi

Helsingør den 8. juli 2024

FRIENDS IN ART

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axeltorv Fysioterapi arrangeret en udstilling med kunstmalerne Hanne Daugaard og Mogens Aasvang.

Udstillingen kan ses i fysioterapiens lokaler, Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, torsdag den 11. juli 2024 til og med onsdag den 9. oktober 2024. Udstillingen kan ses i fysioterapiens åbningstid, eller efter aftale, der er gratis entre og alle er varmt velkomne.

Der holdes fernisering den 11. juli 2024 kl. 17.00-18.00, hvor der bydes på forfriskninger og kunstnerne vil være tilstede.

Udstillingen hedder: ”FRIENDS IN ART”; og er en forlængelse af tidligere udstilling, dog med helt nye billeder og værker.

Hanne Daugaard maler med stor mangfoldighed og kolorit. Denne udstilling viser værker udelukkende malet med akryl/olie på lærred. Der males af lyst og stor glæde. Hanne har udstillet talrige steder, og som hun siger hist og her og i årevis.

Kontakt Hanne Daugaard på mobil 29 88 61 13 for yderligere oplysninger.

Mogens Aasvang maler figurativt, koloristisk med humor og megen glæde. Mogens Aasvang har blandt andet udstillet på Louisiana i Humlebæk, Karantænen i Helsingborg, Kulturhus Syd og Nordvest i Helsingør og Humlebæk Kunstforening.

Kontakt Mogens Aasvang på mobil 25 33 97 15 for yderligere oplysninger.

Der er som sagt fernisering torsdag den 11. juli 2024 kl. 17.00-18.00, hvor der bydes på forfriskninger og en snak om kunst og meget andet.

Gratis adgang og alle er varmt velkomne.

Årets. Johnnie

Årets Johnnie 2024 er valgt.

Blev vagten i Helsingør Bycenter fordi de altid er flinke og hjælpsomme.

Desværre kunne de ikke være tilstede til generalforsamlingen. Derfor blev overrekkelsen foretaget ved freniseringen 14. 2. februar. Til stor glæde for vagten og gæster.

Karantænen

Helsingborg Kunstforening inviterede os til at udstille i deres nye udstillings lokale i uge 34 i august.

Det viste sig at være en fin udstilling, hvor samtlige kulturmennesker i sveriges kommuner skulle på besøg i Helsingborg.

Helsingborgs ordførende for kostforening holdt en indledende introdiktion om kunstforeningen i Dunkers kulturhus.

Derefter kom alle fordelt på to a 30 personer. Begge formænd holdt en tale om samarbejdet over Øresund.

Det var en spænnende oplevelse og en fin opgave for foreningns medlemmer, der samtidig solgte fint